Marzysz o rozpoczęciu sprzedaży w sieci, ale za bardzo nie wiesz od czego zacząć? Najlepszym rozwiązaniem może okazać się otwarcie sklepu internetowego. Na ten krok decyduje się coraz więcej osób, więc jeżeli chcesz do nich dołączyć, to koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem. Dzięki niemu dowiesz się jak założyć sklep internetowy. Zapraszamy do lektury.
Krok 1 – odpowiednie przygotowania
Zakładanie sklepu internetowego musi być zaplanowane krok po kroku. Na samym początku musimy określić jakie produkty zamierzamy oferować. Znalezienie odpowiedniej niszy nie jest takim prostym zadaniem. Konkurencja w wielu branżach jest naprawdę bardzo duża, więc trzeba znaleźć sposób na na to, żeby się wyróżnić.
Znajdźmy więc oryginalny produkt, który wzbudzi zainteresowanie wśród konsumentów lub zaprezentujmy coś lepiej od konkurencji. Warto przeanalizować wygląd oraz działalność innych sklepów internetowych. Należy również przeprowadzić badanie rynku, które pozwoli odpowiedzieć nam na pytanie, jakie jest zapotrzebowanie na nasze produkty. Kiedy będziemy to mieli za sobą, to nie zapomnijmy o wymyśleniu chwytliwej i oryginalnej nazwy naszego sklepu.
Krok 2 – wybór najlepszej platformy e-commerce
Wybór odpowiedniej platformy e-commerce uzależniony jest od kilku czynników. Do najważniejszych z nich należą:
- rodzaj i ilość oferowanych produktów,
- wiedza na temat programowania,
- posiadany budżet
Na rynku dostępnych jest wiele możliwości, przeznaczonych zarówno dla małych sklepów internetowych, jak i dla największych platform handlowych. Jeżeli nie posiadamy odpowiedniej wiedzy technicznej, a nasz budżet jest dość pokaźny, to możemy zlecić stworzenie sklepu agencji lub freelancerowi. Koszt takiej usługi może wynosić od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Jak założyć sklep internetowy, jeżeli nie posiadamy takich środków?
Jedną z możliwości jest stworzenie witryny w oparciu o WordPress. Jest to nowoczesna platforma, która pozwala na stworzyć intuicyjny oraz przyjazny dla wszystkich sklep internetowy. Najważniejszą zaletą tego rozwiązania jest to, że można zrobić to całkowicie za darmo. Niezbędna będzie jednak pewna wiedza na temat tworzenia stron internetowych, która pozwoli nam krok po kroku przebrnąć przez cały proces.
Krok 3 – zaprojektowanie wyglądu sklepu internetowego
Najważniejszym aspektem przy projektowania sklepu internetowego jest prostota i użyteczność. Wygląd strony musi być również profesjonalny, żeby wzbudzał zaufanie potencjalnych klientów. W takim razie jak stworzyć sklep internetowy, żeby był chętnie odwiedzany przez wielu użytkowników? Do wyboru mamy dwie możliwości: skorzystanie z gotowych szablonów lub stworzenie wszystkiego według autorskiego pomysłu. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy, musimy pamiętać o kilku ważnych aspektach.
Nasz sklep online musi być przede wszystkim przejrzysty dla użytkowników. Ważny jest podział wszystkich produktów na odpowiednie kategorie. Należy stworzyć również unikalne opisy oraz dodać dobrej jakości zdjęcia. Wszystko musi być zaprojektowane w taki sposób, żeby klienci byli w stanie szybko znaleźć interesujące ich produkty.
Krok 4 – wybranie domeny i hostingu
Bardzo ważną kwestią przy tworzeniu sklepu internetowego jest wybór odpowiedniej domeny oraz hostingu. Domena to nic innego jak nazwa naszej strony internetowej. Powinna być prosta i łatwa do zapamiętania. Stanowi ona jeden z najważniejszych elementów budowy marki, dlatego powinna być wybrana rozważnie. Żeby zachować spójny wizerunek powinna być taka sama, jak nazwa naszego sklepu.
Zakładanie sklepu internetowego nie obejdzie się również bez wyboru hostingu, czyli miejsca na serwerze, gdzie przechowywane są wszystkie pliki. Od jego jakości zależy szybkość działania strony oraz ilu klientów w jednym czasie może na niej przebywać. Jest to bardzo ważna kwestia, szczególnie wtedy, gdy planujemy przeprowadzanie wielu promocji, co może skutkować zwiększonym ruchem użytkowników w naszym sklepie. Ważne więc, żeby witryna w tym czasie działała prawidłowo.